Med tilføjelsen af disse nye højkapacitetsmodeller ved siden af de prisvindende EDiA-trucks, er den elektriske gaffeltruckserie fra Mitsubishi Forklift Trucks nu en endnu mere komplet løsning, der dækker kapaciteter fra 1,4-12 tons.
FB60-120N(H)-serien på 6-12 tons tilbyder enorm kraft, uden at gå på kompromis med ydeevne og præcision og har klassens bedste acceleration. Alle modeller - selv op til 12 tons - kan fås med lav tagbeskyttelse, så trucken kan bruges til containeropgaver, hvilket giver større fleksibilitet i truckflåden. Enkeltdæksmodeller er også tilgængelige så de har en smallere profil, hvilket gør det muligt at specificere en af disse gaffeltrucks til at udføre tungt arbejde på smalle steder.
H-modellerne har firehjulsstyring (4WS), som giver enestående manøvredygtighed, selv på smalle arbejdsområder. Med 4WS drejer de forreste drivmotorer uafhængigt af hinanden, hvilket giver overlegent vejgreb og præcis håndtering. Bagakslen kan prale af en fuld 101-graders styreevne med dobbelte drivmotorer til øjeblikkelig og jævn drejning på stedet. Det er med til at eliminere det indledende "skub", som findes ved konventionelle drivsystemer.
Det lastfølsomme hydrauliksystem sikrer, at lasthåndteringsfunktionerne reagerer ens på forskellige vægte. Et Traction Control-system til høje løft sikrer mere stabile og kontrollerbare chassisbevægelser i løft over 2,5 m.
Low Noise Lift - en innovation fra Mitsubishi Forklift Trucks, som har fået stor ros, siden den blev introduceret i EDiA-serien - har den mest støjsvage hydraulikpumpe på markedet med kun 65 dB. Det betyder, at truckførerne bliver mindre udmattede af længere tids støjeksponering, end når de arbejder i lignende trucks i samme klasse.
Truckførerne vil sætte pris på den rummelige, åbne kabine, der er designet til komfort for truckførere i alle størrelser. Kabinen er gummitætnet for at minimere vibrationer og give et mere behageligt arbejdsmiljø.
Avancerede betjeningsmuligheder, herunder dobbelte joysticks til samtidige løfte- og vippefunktioner, hvilket giver mulighed for brugertilpasning for at opfylde kundernes behov. Berøringsfølsomme fingerspidskontroller giver en naturlig, fjederbelastet respons til finjusteret håndtering, selv når man bærer tykke handsker.
Det ergonomiske design omfatter også en fuldt justerbar kørestilling og et selvcentrerende rat, der er placeret, så det giver enestående kontrol og komfort. Udsynet hele vejen rundt er fremragende, og bakkameraet giver et bedre udsyn bag trucken, mens mastens friløftcylinderstruktur er blevet optimeret med slanger i stedet for kæder, så førerne kan se mere af lasten og gaffelspidserne.
Med en lav sædehøjde, der kan sammenlignes med mange trucks med forbrændingsmotor, er det lettere for truckførerne at stige ind og ud, og det er et meget mere velkendt arbejdsmiljø for dem, der skifter fra forbrændingsmotor til el.
Designet tager også højde for lettere vedligeholdelse, idet de to 48 V-batterier er tilgængelige uden brug af døre, hvilket gør batteriskift hurtigere og enklere. Hvert batteri kan nemt flyttes med en modvægtstruck eller endda bare en palletruck.